2012.05.31

Idag var jag i stallet kl 7 för att ta emot hovslagaren. Och peppar peppar har Stjärne inte haft en enda tappsko denna period. Han gick ju utan skor hela vintern och kanske var behövligt för hans hovar. :) Nu hoppas vi att detta fortsätter hela sommaren!

Idag blev iallafall skogsturen av och till att börja med så är jag så stolt över mig själv som vågade ta en längre tur själv i skogen. Blev inte anfallen av en enda älg! Vad tror jag egentligen? ;)

Stjärne gick jättebra idag med. :) Han var pigg så i början var det mesta otäckt, sedan när vi kom upp i skogen och han fick börja jobba gick det bättre. Varvet jag tog idag är ganska så jobbigt, i början är det bara segt uppför och sedan är det en jättebrant backe som man får stanna och pusta ut. Efter den vänder det hemåt och då travade vi på nästan hela vägen. Han hade jätte bra skritt och trav hela vägen och började jobba lite själv. Sista biten blev han trött så då fick han gå i sin egen takt. Jag är jätteglad över dagens pass! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0