2012.06.13 - Hur läget är nu

Det blev lite för mkt för mig. Att ta över en häst strax innan man får veta att man gått in i väggen och knappt klarar av att gå till affären utan lugnande vissa dagar har tagit mkt på mina krafter, men också varit så jävla nyttigt. När jag behövde släppa hela mitt tidigare liv för att bryta dåliga mönster blev det lätt att jag hamnade på en bana som inte var mkt bättre den heller. I stället grävde jag ner mig i och stressade upp mig över min hästlivsstil och prioriterade i stället bort både min pojkvän, som numer är mitt ex sedan två veckor tillbaka delvis därför och även många vänner. Jag har varit helt förtvivlad men också så lättad över hur det fick mig att komma till insikt med att jag inte ens levde mitt eget liv. Att inte ens vara frisk nog att gå utan kbt och försöka hantera både jobb, häst, vänner och förhållande tog för hårt då man hela tiden känner att man inte kan räcka till åt alla. Och det fick mig helt energilös och jag insåg helt plötsligt varför jag inte känt mig som mig själv på ett och ett halvt jävla år.

Därför har jag tagit en paus för att försöka återfinna någon slags balans i livet där jag gör saker bara för min egen skull och inte blir stressad av. Mina medryttare har ridit och sedan har Beauty Boy fått lite sommarbetessemester. Den här veckan har Lena alla dagar utom helgen och sedan nästa vecka ska jag nog vara tillbaka på banan. Men i höst kommer det se annorlunda ut för min del. Jag kommer att ha kvar beauty boy men vi kommer förmodligen bli en ryttare till så att jag får lite tid för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0