2012.07.18

Det är så typiskt!

Jag var jättetaggad på att rida idag eftersom jag sprang mitt maraton i lördags och idag hade jag tänkt att ta ett ordentligt pass på Stjärne då jag inte har gjort det på länge när jag har fokuserat på löpningen.

Jag kommer tidigt så jag hinner rida innan hovslagaren och jobbet. Det första jag hör när jag hämtar i hagen är en lös sko. Så någon ridning blev det inte eftersom skon bara satt i tre sömmar. Det var ju tur att nya skor skulle fixas idag iaf. :)

Istället blev det en ordentlig genomgång med borsten och mys. Sedan fick han gå upp i stallet och sova. Det brukar han aldrig klara själv utan brukar stå och skrika efter kompisarna. Men idag när jag skulle hämta honom var hela hästen full sv spån så det var visst välbehövligt. :)

Då hade jag lite tid att slå ihjäl och under tiden som jag väntar ringer Kerstin och säger att hovis blir sen. Så typiskt att det skulle vara just denna gång när jag bara sitter och väntar. Han brukar ju alltid vara tidig annars. ;)

Men jag hann vara kvar under skoningen och fick hjälpa till att ta bort två skor. Satan vad tungt, jag har varit trött i ryggen och magen hela eftermiddagen. Men Stjärne var snäll som lät mig hålla på och strula, gick ju inte lika lätt som det gör när någon som kan håller på. ;)

 

Så här brukar Stjärne ligga när man ska hämta honom i hagen och brukar ta typ 10 min innan man får upp honom. Men idag när jag skulle hämta honom så ställde han sig upp när jag var på väg till hagen. Så lite tur hade jag iaf. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0