2012.07.08

Här kommer två stycken sena inlägg. Om vi börjar med torsdagen, ja vad ska jag säga?

Mitt mål den här sommaren är att våga ge mig ut på lite längre turer i skogen själv eller rida på ställen som jag känner mig osäker på. Det som gör att jag inte riktigt vågar är att jag tycker älgar är så obehagliga.

Vi tog oss iväg på en tur som känns lite "älgig" men det är bara en bit av det varvet där jag känner mig osäker, lite lagom att börja med. Stjärne var inte direkt jätteframmåt men han traskade på. Det är mycket klättring uppför i början och den sista backen är jättebrant så där får vi stanna och pusta efteråt. När vi skrittar vidare ser jag självklart en älgko med kalv!

Lite lagom stressad sitter jag helt skakis med tårarna i ögonen och försöker få Stjärne att öka, men seg som han var den dagen och trött efter klättringen gick det lika sakta som innan. Som tur är så var vi nära vägen igen så direkt när vi kom ut blev det trav. Och traven den var jättebra som tur var, lätta steg och frammåt. :) Vi kunde trava på en bra bit innan det blev asfalt och nerför igen. Sen skrittade vi resten av vägen.

Stjärne såg inte älgarna och även om han hade gjort det hade han nog inte reagerat iallafall.

Bjuder på två bilder precis när vi kom upp från backen, det är synd att man inte ser på bilden hur brant det är.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0