Utmana ödet

Japp, det är vad vi har gjort idag!

Stjärne går ju fortfarande utan sadel och utan sko bak så det är fortfarande baracka och på fällt som gäller.

 

Bettet som han hade fått i mungipan har han kliat sönder eller något så det är inget skin kvar. Därför ville jag inte rida med hackamore eftersom det ligger rakt på såret. Bett ville jag inte heller rida med ännu då han var lite öm.

Så jag tog en chansning och satt på tyglarna på grimman! Men det gick bra.

Vi jobbade i trav med att ställa runt hösilage balarna. Jag tror Stjärne tyckte det var roligt för han jobbade på jättebra. Vi galopperade tillochmed lite och det gick med bra. :)

 

En gång höll jag på att åka av, tror han blev irriterad på alla insekter. Vi skrittade på långa tyglar och helt plötsligt kastade han sig framåt som han gör ibland. När han sedan stannade gled jag längs halsen fram till öronen. Men där satt jag kvar och kunde hoppa tillbaka. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0